Ferretti Yachts 780: Duże powierzchnie szkła dają temu luksusowemu jachtowi motorowemu okno na świat.
Olbrzymie powierzchnie przeszklenia i wybór wersji zapewniają nowemu jachtowi motorowemu ze stajni Ferretti prawdziwie globalny wygląd, pisze. Możesz mówić co chcesz o globalizacji, ale z pewnością sprawiła, że projektowanie jachtów motorowych stało się trudniejsze. Ten nowy włoski jacht motorowy, zaprezentowany na wystawie we Francji w swojej europejskiej wersji, jest również dostępny w specjalnej wersji amerykańskiej, a także z licznymi standardowymi modyfikacjami zaprojektowanymi tak, aby spodobał się kupującym na Dalekim Wschodzie. Ferretti Group jest oczywiście dobrze przygotowana do specyfiki rynków i miała silną pozycję na rynkach całego świata, jeszcze zanim została kupiona przez Grupę Weichai w 2012 roku. Jednak Europa pozostaje jej głównym terytorium, co było oczywiste w 2017 roku gdy na Cannes Yachting Festival, przedstawiono premierę w wersji europejskiej Ferretti Yachts 780
Nowoczesny design.
Długi, wygodny salon na pokładzie z nowoczesnymi meblami, jasno oświetlony przez gigantyczne okna, prowadzi do zamkniętej kuchni po prawej stronie i dyskretnej sterówki. Tak wygląda wersja europejska. Chodzi o relacje między właścicielami, ich gośćmi i załogą – kapitan i szef kuchni mogą spokojnie wykonywać swoją pracę, w takie sposób aby nie przeszkadzali właścicielowi jachtu motorowego i jego gościom. To zapewnienie prywatności jest kluczowe. Układ głównego pokładu w wersji amerykańskiej odzwierciedla zupełnie inne podejście do załogi które panuje w Nowym Świecie. Tam właściciele i ich żony nie myślą o zarządzaniu jachtem tej wielkości bez kapitana, a to rodzinne podejście znajduje odzwierciedlenie w otwartej kuchni, która otwiera również strefę sterówki .. W międzyczasie na Dalekim Wschodzie właściciele postępują jeszcze inaczej. Tutaj kuchnia jest znajduje się poniżej na dolnym pokładzie, a główny pokład jest zdominowany przez ogromny salon i stół , a pokoje sypialne na dolnym pokładzie odgrywają drugie skrzypce. Tutaj dominuje pełnowymiarowe studio do karaoke. Pływanie łódką w tych rejonach polega głownie na organizacji dobrych imprez, gdzie można pomieścić mnóstwo gości.
Wszystkie wersje Ferretti Yachts 780 mają pewne wspólne cechy. Ferretti Yachts nie jest marką, która słynie z zwracających uwagę elementów, chociaż w swój dyskretny sposób była odpowiedzialna za szereg innowacji, które stały się tak wszechobecne, że nikt nie pamięta, kto je pierwszy wymyślił. Chociaż nominalnie bazuje na wcześniejszym modelu 750, nowy Ferretti Yachts 780 ma zupełnie nową nadbudowę, w której znajdują się gigantyczne okna na pokładzie głównym. Ponadto jacht ten ma wydłużony flybridge, który na rufie osłania kokpit, oraz świetnie zaaranżowana przestrzeń na dziobie jachtu. Opcjonalnie można zamontować karbonowy Hard-top.
Hydrauliczna platforma rufowa ma udźwig 450 kg. Podczas jej opuszczania, po dwóch stronach wyłaniają się schody, które umożliwiają dostęp do z pokładu do krawędzi wody.
Na rufie znajduje się również świetna kabina dla dwuosobowej załogi.
Świętując swoje 50. urodziny w 2018 roku, Ferretti Yachts pokazało swoją najlepsza stronę – Ferretti Yachts 780 wystawiony w Cannes pokazał wysoką jakość wykończenia jachtu , od maszynowni po flybridge. Wystrój wnętrza obejmuje oczywiście wybór tkanin i wykończeń, a właściciel prezentowanej jednostki, zdecydował się na niezwykle luksusowy wygląd z marmurowymi przegrodami, dużą ilością zamszu i lakieru, a także grubymi wełnianymi dywanami, które kontrastowały z stosunkowo stonowane forniry z orzecha włoskiego.
Jak wszystkie modele Ferretti Yachts , model 780 został zaprojektowany od środka jako przestronny i wygodny „dom z dala od domu” Przestrzeń nad głową w sterówce o wysokości wynosi 1,93 m jest to najniższe miejsce na jachcie. Nawet w najmniejszej kabinie dla gości, podwójnej koi po lewej stronie, łóżka mają 190 cm x 71 cm. Układy oparte na racjonalnych kątach prostych pozwalają na najlepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a schowki w kabinach została starannie przemyślane.
Starannie przemyślano również konstrukcję jachtu. Ferretti Yachts jako marka może oznaczać tylko jedno: niezawodną solidność i tradycję oraz wciąż idzie z duchem czasu. Jacht motorowy wykonano techniką infuzji co pozwala znacznie zaoszczędzić na wadze, a także, tworzyć laminaty o najlepszej jakości. Zainstalowana technologia na jachcie motorowym 780 jest najnowocześniejsza. W naszym testowym Ferretti Yachts 780 zamontowano wspólny zintegrowany system nawigacji i monitorowania jachtu Simrad-Naviop, z trzema ekranami na dolnej ( głównej ) sterówce i dwoma na Flybridg’u. Elektrohydrauliczny układ kierowniczy typu Fly-by-wire łączy z hydrauliką w maszynowni, co nie tylko upraszcza instalację i jej serwisowanie, ale także poprawia niezawodność.
To na pewno działa. Wyposażony w niezawodne silniki V12 o mocy 1550 KM ( każdy) firmy MAN, większą z dwóch dostępnych opcji silnika, nasz Ferretti Yachts 780 uwolnił się z Vieux Port w Cannes z radością życia, która byłaby niewyobrażalna jeszcze kilka lat temu na jachcie tej wielkości i wyporności.
Od około 1600 obr./min. Jacht motorowy Ferretti Yachts 780 był w prowadzeniu idealny dla sternika, z doskonałym przyspieszeniem i reakcją steru. Mimo ogromnych rozmiarów wchodził zamaszyście z gracją w zakręty. Prowadzenie tego jachtu to czysta przyjemność. Szarżując czołowo na tych falach, kadłub o umiarkowanym kształcie V, idealnie przecinał fale, dając poczucie bezpieczeństwa. Nigdzie we wnętrzu nie było wyczuwalnych wibracji przy jakiejkolwiek prędkości, a poziomy na całej jednostce były godne pochwały – zaledwie 66 dB (A) w kabinie głównej przy 20 węzłach. Ferretti Yachts 780 to naprawdę solidna jednostka..To właśnie zamierzała osiągnąć stocznia Ferretti Yachts, swoim nowym jachtem typu flybridge – dużą, niezawodną maszynę rejsową z odpowiednim połączeniem: konstrukcji, technologii i domowego komfortu, wraz z najwyższą jakością wykonania. Niezależnie od tego, który wersję wybierzesz i gdziekolwiek na świecie pływasz, to właśnie jacht motorowy Ferretti Yachts 780 jest najlepszym wyborem.
Detale
LOA: 78 stóp 9 cali (24,01 m)
LWL: 64 stopy 0 cali (19,50 m)
Szerokość: 19 stóp 0 cali (5,80 m)
Zanurzenie: 6 stóp 4 cale (1,94 m)
Pojemność paliwa: 1100 gal (5000 litrów)
Pojemność wodna: 1050 litrów (231 galonów)
Wyporność: 65 ton z ładunkiem
Silniki testowe: 2x 1550 KM MAN V12
Opcjonalne silniki: 2x 1400 KM MAN V12
Maksymalna prędkość w teście: 30,1 węzła
Prędkość przelotowa: 20-27 węzłów
Zasięg przy 6,7 węzłach: 1638nm
Projekt: Grupa Ferretti / Studio Zuccon