Skip links

Jacht Pershing 7X. Oczarowany prędkością.

Ponad 21 metrowy, jacht motorowy, o mocnym charakterze sportowym został zaprojektowany przez samego Fulvio De Simoni. Specjalnie zaprojektowany kadłub jachtu , napęd powierzchniowy Top System oraz dwa silniki MAN V21 1800KM każdy, wspólnie pozwalają osiągnąć prędkość 50 węzłów. 

Jacht motorowy Pershing 7X, to mieszanka mocy, technologii i włoskiego designu. Ten jacht został pomyślany aby móc płynąć z prędkością ponad 50 węzłów. Co udało nam się potwierdzić podczas seatrial’a, kiedy mieliśmy okazję zapoznać się z tym jachtem motorowym w Fano, we Włoszech.

Włoscy projektanci, a także inżynierowie ze stoczni Pershing Yachts ( Ferretti Group) ciężko pracowali, z wyjątkową dbałością o szczegóły aby osiągnąć maksymalną wydajność i moc jachtu, przy jednoczesnym minimalnym jak to tylko możliwe zużyciu paliwa. W tym celu kadłub wykonano w dużej części z karbonu, specjalnie zaprojektowano jego kształt, a także dopasowano specjalnie dla tego jachtu motorowego system napędu powierzchniowego Top System. 

Jacht motorowy który potrafi zaczarować.

Kiedy znaleźliśmy się na pokładzie Pershinga 7X, krótko sprawdziliśmy silniki, poziom paliwa i ogólnie przejrzeliśmy maszynownie. Po starcie opuściliśmy marinę przy 1000 obrotów na minutę. Prędkość wynosiła 9,8 węzła. Podczas testu było nas siedem osób na pokładzie, 2000 litrów paliwa, oraz 800 litrów wody. Należy dodaś że kadłub był zupełnie czysty, a do tego lekki wiaterek i zafalowanie morza 3-4 ( slightly rough sea) . Nasz jacht motorowy Pershing 7X wyposażony był w dwa silniki MAN V12 każdy po 1800 KM. Joystick, w połączeniu z napędem powierzchniowym Pershinga oferuje różne tryby pracy. W tym „łatwe manewrowanie” które pozwala na bardzo łatwe manewry w marinie, nawet w bardzo ciasnych miejscach. Dwa napędy powierzchniowe mogą wtedy działać niezależnie, w połączeniu ze sterami strumieniowymi. Komputer wykonuje całą pracę za nas, a manewry są lekkie i przyjemne. Do tego Dynamic Position System ( System automatycznej kotwicy GPS) który pozwala utrzymać łódż motorową  w miejscu, nawet przy silnym wietrze. To bardzo dobre rozwiązanie, kiedy chcemy zatrzymać się w miejscu , tak aby przygotować odbijacze czy cumy tuz przed wejściem w nasze miejsce. Dobrze też się sprawdza w oczekiwaniu na możliwość podpłynięcia do stacji paliw, gdy jest kolejka.  

Pełna moc i maksymalny komfort to unikalność jachtu Pershing 7X.

 Jak tylko silniki się rozgrzały , dodaliśmy gazu aby wejść w ślizg. Tutaj mocno nam pomógł kolejny automatyczny system EASY SET.  To właśnie to rozwiązanie pozwala na prowadzenie jachtów motorowych Pershing z napędem powierzchniowym nawet amatorom. Podczas wchodzenia w ślizg, system automatycznie trymuje położenie napędów powierzchniowych, oraz trymuje sam jacht. Już  po 16 sekundach i przy obrotach 1950 na minutę weszliśmy w ślizg. Następnie daliśmy manetki „cała na przód”. Tutaj aby osiągnąć prędkość maksymalną łodzi, musielibyśmy ręcznie ją trymować, unosząc dziób wyżej, ale Easy Set, robi wszystko automatycznie, przez cały czas idealnie trymując jacht motorowy. Nasze pokładowe instrumenty pokazały 50,2 węzłą, przy 2350 obrotach na minutę i przy spalaniu 351 litrów na godzinę na jeden silnik. Taka efektywność tego jachtu, jego możliwości nautyczne i prędkość maksymalna powyżej 50 węzłow, nie pozostawia żadnych złudzeń. To zasługa inżynierów z Ferretti Group. Doskonały kadłub jachtu i idealnie dobrany system napędu powierzchniowego pozwolił nam nawet prze prędkości 43 węzłów wykonać manewr skrętu 360 stopni!  Fale na które płynęliśmy prawie nie były odczuwalne. Przy 2000 obrotach na minutę, zapotrzebowanie na paliwo spadło do 273 litrów na godzinę na silnik.  

Spalanie paliwa w Pershingu jest mniejsze niż się powszechnie sądzi.

Zwolniliśmy do 1800 obrotów na minutę i prędkość spadła do 38,5 węzła. Wydajność silników w połączeniu z idealnie dobranym napędem powierzchniowym, wielkością śrub, pozwala przy tej prędkości na optymalny stosunek mocy do zapotrzebowania na paliwo. I tak możemy osiągnąć wartość 11,4 litra na mile co pozwala na pokonanie 313 mil na jednym zbiorniku. ( autonomia) .  Ponownie zmniejszyliśmy obroty do 1480 na minutę, czyli minimalnej wartości która pozwala utrzymać jacht w ślizgu.  Teraz manetki gazu cała moc, by ponownie osiągnąć maksymalną prędkość.  50,2 węzła zostaje osiągnięte po 45 sekundach. Taki wynik możliwy jest tylko w Pershingu! Stosunek mocy do masy to 16kg masy jachtu na każdego dostępnego konia mechanicznego.  Tutaj stocznia Pershing wykonała ogromną pracę,  aby „odchudzić” jacht motorowy maksymalnie. Nie tylko karbon z którego w części wykonano kadłub, ale również specjalne materiały użyte do wykonania wnętrza, czy Litowe akumulatory zamiast tradycyjnych, pozwoliły aby ten jacht motorowy ważył tylko 35 ton!.  Taki zabieg pozwolił na redukcje spalania paliwa, nawet względem jego poprzednika. 

Unikalne wnętrza jachtu to popis jakości materiałów i designerów.

Wnętrze jak w każdym Pershingu, to popis połącznia designu  i najwyższej jakości wykończenia wnętrz. Tutaj każde materiały, skóry czy drewno to absolutnie topowa półka. Tutaj luksus to mało powiedziane.  W tym jachcie motorowym fotele w sterówce czy wszystkie sofy zostały wykonane z najlepszych skór przy współpracy z Poltrona Frau. Jacht motorowy Pershing 7X, to połączenie maksymalnego luksusu, jakości wykonania z ogromną mocą, która pozwala w ciszy podróżować temu wielkiemu jachtowi z prędkością ponad 50 węzłów.  To właśnie jest Pershing.

Zapisz się do newslettera
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi wiadomościami, subskrybując nasz biuletyn.